fredag 11 april 2008

Sommarjobb: del 1, 14 år & skitstörig

Ja har två jobb den här sommaren asså, ett e jävligt oglassigt dårå. I hamnen e re, en sån illastinkande bod som ska se så där skitmysig och JÄTTTEgammal ut fast de e typ ett fuskbygge från åttitale. Ja får tjufem spänn i timmen när ja står där å säljer skräp. Man sitter typ på en pinnstol i åtta timmar å ba glor, så jäla tråkigt asså. De kommer verkligen inga kunder. BOOOOOORING!!

Men ja hade ju ett annat jobb också där ja får bättre pengar. Ja ska vara cirkelledare, man får tydligen inte kalla fjortånåringar för lärare. De e på min mormors företag, de hette typ någe med någe insektsnamn AB. Hennes grej är typ att ordna massa kurser åt typ så här arbetsförmedlingen så att socfall får typ jobb.
Ja ska typ lära dem om datorer, hur man gör å så. Min bror är dödsavvis och dampar skitmycke och typ ba: meh, asså, mormor, ja kan typ mer om datorer dårå. och ja skriver mycke snabbare än henne. Ja lovar.

Men det skiter min mormor i dårå för att hon fattar ju att man inte kan har småbarn där. Och det var värsta balla grejjen när jag fick jobbet, eller hon frågade mer om jag kunde tänka mig jobba där(haaaallåååååå! klart som faan!). När ja sagt ja fråga hon hur mycket jag ville ha fört. I timmen? sa ja. Ja, timmen! Ja tänkte, tänkte som faan på bara ett par millisekunder. Hur mycket kan jag få, typ miljoner, NÄÄÄÄÄÄ, va säger man, ähum, äsch, kom på nått, haaaalllååååå hjääääärnan!

75 spänn säjer ja till slut.

Okejrå säjer hon.

Faan vad enkelt, nästa gång få ja minst massor i lön. Hmmm, vad ska jag köpa, köpa, köpa.... Hmmm. Om ja, jobbar 4 timmar varje onsdag, det blir typ...

Ja är värsta ambitiös med cirkelgrejjen, jag skiver typ egna uppgifter i wörd som dom ska göra. Med jobbe i hamnen bryr ja mig asså inte alls. Det är ju faktiskt supertrist dårå. Ja gör värsta tabbarna säljer lampor värda 1600 för 300 spänn (där fick du din jäla kossa som ser ut som du är gravid och måste köpa kläder på mammaavdelningen för att din kroppsbyggnad är helt mongo) och sen råkar ja också sälja en desjnerdress för typ en hundring som häxan vill ha en femhundring för. Ja e värsta ekonomiska förlusten, ha ha.

Me asså, kärringarna som ja ska undervisa är skitroliga. De är typ sjuuuuukt senildementa vid typ såhär 57. Varje gång måste ja rita upp en bild på hur typ enter ser ut och hur mellanslag ser ut och eftersom socfallen inte kan stava visar ja typ hundra gånger hur man suddar. Herregu asså. Asså alla tanter är rätt konstiga, men en hon e verkligen superkonstig: mitt i varma sommaren har hon päls och stövlar. Hon luktar massor me svett så jäla ofräscht och har en kal fläck på huvet som hon gör värsta fula överkamningen på. Me asså, jag skulle ju vilja ogilla henne men hon är fett snäll mott mig så ja lär mig andas me munnen annars pallar man inte. Fatta synd om henne som sitter bredvid henne.

Det är ganska kul det här med lärarprylen eftersom dem tror att man är värsta supersmart som fattar windows 95, jäla suckers asså.

Nu ere dags för sista lektionen å vi ska göra nått annat än att hålla å me wörd tänkte ja. Jag har tagit med mig nån ripp åff på mortal kombat som ja ska visa för tanterna, typ mest hur man installerar å sen vad man har uninstål till. Å sen tänkte jag också visa dem intörnätt och hur hotmail och sånna där dejtingsidor funkar (fast de har ja inte sagt till mormor, meh nått måste man ju göra för att hjälpa till, asså dem lär ju aldrig få nått jobb så då kan dem väl lura karlar på cash).

Asså, lektionen gick sådär va. En tant blev skitförbannad på spelet asså, hon ba stack för att hon blev så arg tyckte ja var skittramsig. meh, haha, de är väl inte lätt att få lära sig om skit hela dagarna så bli omkörd av en fjortonåring i löneligan. Jag skulle nog också ba dra.

sen överskatta ja tanterna typ sjuuuukt mycket. Alla hann inte regga hotmail men asså jag tog dom som hade typ såhär störst chans på dejtingsidorna. eller ja, störst å störst, men typ minst konstiga.

Mormor sa förresten att alla hade tyckt att ja va skitbra som lärare och hon me svettlukten å pälsen hade gilla mig bäst. Asså, ja, gilla henne också, men asså hon kommer aldri få jobb med den svettlukten. De e egentligen rätt synd, hon skulle må bra av att inte vara massa ensam tror ja, då kanske hon skulle ta av sig pälsen å typ berätta om annat än sina katter.

Men, den här sommaren va rätt chill asså ändå. Ja, gjorde massa saker för alla pengarna och de faans typ en grej jag var mest stolt över när ja kom hem å sa: "Morsan, de här kläderna e inte köpta på rea!"
"Amen, va faan, säg inte morsan, de låter så jävla illa."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga - djävligt bra blogg! Den bästa jag hittat på länge! Fortsätt - verkligheten behöver bli synlig. Så folk kan bli farbannade på systemet och stolta istället för att sitta hemma och känna sig misslyckade som individer.

Anonym sa...

Jag skrattar ihjäl mig! Fantastiskt bra skrivet! /Aiyana