söndag 27 juli 2008

Bränn böckerna! Vi har en ny managementteori!

En anteckning i mitt anteckningsblock under en lektion om freudiansk managementteori från då jag läste Organisation och Ledarskap på högskolan:

På högskolan får man lära sig en massa kul. Det senaste jag har fått lära mig är att en materialistisk historieuppfattning är skitskitskitskit. Vilket till och med står i våran lärobok. Jag trodde ju att vi hade lämnat idealismen bakom oss och blivit lite bättre. MEN ICKE inom ledarskapsteori, där låter det ungefär så här: När vi omsätter våra teorier i verkligheten så blir det ett resultat baserat på dem teorier vi försökt applicera i verkligheten inte på grund utav matriella förhållanden.

HAHAHAHHAHAHAHHAHA. Fuckin' retards.

Åt helvete med den materiaistiska historieuppfattningen, numera så kommer jag bestämt hävda att prylar i historien inträffat därför att någon kom på idén inte på grund av ekonomiska förhållanden. Det är så konstigt att någonting som resten av världen har insett förnekar managementmuppar, men det är väl bara för att existensberättiga att prata om fantastiska ledare och slippa göra annat än individundersökningar (era lata jävlar). Dock får man väl säga att det är ganska skönt för oss andra att cheferna tror att maskning och stöld på jobbet handlar om att dem inte motiverar oss rätt. Att ledarskapsförfattarna ägnar sig åt maoistisk självkritik istället för att fundera på klasskamp tycker jag håller en lagom självhatande nivå som jag trivs med, å andra sidan kommer det bli fantastiskt svårt att svälja hela kursen och rapa upp den så som man ska på tentorna.

Och ett annat jätteroligt citat från min kurslitteratur:

"Varför arbetar vi?

För att dagarna inte ska bli meningslösa
För att känna oss behövda och få social kontakt
För att ge livet struktur"

Sådärja, nu vet ni allihopa, spring iväg till Mcdonalds, äldrevården, telefonförsäljningen med er.
GE ERA LIV STRUKTUR FÖR I HELVETE!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jo för min bakissöndag blev så mycket meningsfullare när ja fick gå och steka hamburgare i 9 timmar! tack för en jättebra blogg

Anonym sa...

Ha ha ha, gött mos :) . Ja den som tar det som står managementlitteraturen på alvar måste vara bra efterbliven.