fredag 21 mars 2008

Intro

Det finns många kvinnor, fler kvinnor än män faktiskt. Men det berättas inte särskilt mycket om oss, eller jo, det gör det väl. Vissa kvinnor får plats: Linda Skugge berättar om sina blöjbyten och Paris Hilton åker i fängelse. Men vi andra får inte riktigt plats, våran dåliga lön eller onda ben får vi aldrig själva berätta om. Vi är mest en notis om försäkringskassans sjukskrivningstal.

Och om vi skulle få utrymme; vad skulle vi då berätta? "Jag har så ont i axeln att jag inte kan jobba!"/"Jag har också så jävla ont i axeln men jag jobar ändå för jag har tagit massa kreditlån för att min lön aldrig räcker till"/"Jag tar efedrin för att palla jobba!"

Vissa saker kan bara pysa fram när kaffekokaren går sönder precis innan frukost på en vårdinrättning vartsomhelst i Sverige. Och det är dit vi ska. Ungefär.

Inga kommentarer: